fbpx

פרנדלי בלוג

חזרה

מיקי מאוס: חוגג 90 ועדיין טרנדי ואופנתי תמיד

orit / 07.12.2018

מיקי מאוס בקולקציית זארה

אופנה ועיצוב בהשראת מיקי מאוס: 
אמנם הוא חוגג 90 שנה, אבל עדיין העכבר הקטן המצוייר והאהוב שעל גבו הוקמה חברת דיסני הגדולה, ממשיך להיות מקור השראה למעצבים מסביב לעולם.

הכל החל בסתיו 1929, נציג של חברה מסחרית העוסקת בכלי כתיבה לבתי ספר פנה לוולט דיסני עם הצעה יוצאת דופן לאותם ימים: להדפיס את דמותו של מיקי מאוס על מחברת. “באותה עת תמיד היה חסר לי כסף להפקת סרטים, לכן קיבלתי את 300 הדולרים שהוא הציע”, סיפר בדיעבד דיסני. לא ידוע לנו אם המחברת שעל כריכתה הופיעה דמותו של מיקי אכן יוצרה בסופו של דבר, אבל היסטוריונים ואספנים גם יחד ממשיכים לחפש אחריה. כך או כך, לא נדרש זמן רב עד שרוי דיסני, אחיו של וולט ושותפו, קלט את הפוטנציאל המסחרי של העכבר המצויר והתחיל בפיתוח של שפע מוצרים מפורסמים.

עד מהרה עולם המרצ'נדייז אימץ וחיבק את העכבר הקטן ועד מהרה גם עולם האופנה אימץ את מיקי מאוס בזרועות פתוחות. כדי לאתר את אביזר האופנה הראשון שעליו הופיע מיקי, יש לחזור לשנת 1933, אז הציגה חברת “אינגרסול” בתערוכה העולמית של שיקגו את המהדורה הראשונה של שעון היד בכיכובו של מיקי מאוס, כשזרועותיו מצביעות על השעה. השעונים שיוצרו אז הצטרפו עם הזמן לרשימת פריטי האספנות המבוקשים ביותר של דיסני.

 

רוצים להמשיך לעקוב מקרוב אחרי הטרנדים האופנתיים הצטרפו לעמוד האינסטגרם שלנו. חפשו קניון רננים או לחצו כאן

 

מיקי מאוס בקולקציית ורדינון

שיק של עכבר: 
הקראש של עולם האופנה על העכבר הוא לא טרנד חולף ובטח שלא נעצר במאה הקודמת. בשנים האחרונות הופיע מיקי מאוס במגוון שיתופי פעולה עם כמה ממעצבי האופנה ומותגי האופנה הגדולים בעולם. באוגוסט 2011 השיקה יצרנית התכשיטים שופאר קולקציה בהשראת מיקי מאוס שכללה שעונים, שרשראות, טבעות וצמידים. באגף הבגדים רשמה הדמות האהובה שיתופי פעולה עם מעצבי־על ידועים כמו קסטלבז’ק, דולצ’ה וגבאנה, טומי הילפיגר, קום דה גרסון, אניה הינדמרץ’, מרקוס לופר, מארק ג’ייקובס ועוד.

נוכחותו של מיקי מאוס בעולם העיצוב לא מצטמצמת לתחום האופנה בלבד, ומעצבי פנים ומוצר ידועים דוגמת טרנס קונרן ואינגו מאורר כללו אותו בעבודותיהם. ולא מדובר בעבודות שפונות לאנשי העשירון העליון בלבד, גם מותגים בטווח מחירים ידידותי יותר, כמו H&M, זארה, דסיגואל ואפילו רשתות עיצוב לבית כמו ורדינון ופוקס הום עיצבו קולקציות שבהן מככבת דמותו של העכבר המפורסם.

מיקי מאוס הוא סמל אוניברסלי המסמל שמחה ואופטימיות בקרב הציבור. החיבור עם חברת וולט דיסני ודמותו של מיקי מאוס בפרט, יוצרת חוויה מרגשת במיוחד לכלל הגילאים. הקסם האישי והנוסטלגי של מיקי, השובבות עזת המצח, הייחודיות והשלווה האגדית שלו הופכים אותו לאייקון עולמי שאי אפשר להתכחש לו.

אפשר לציין שההתפתחות של מיקי לאורך השנים פשוט מרתקת. ניכר שהשילוב של הנאה ותחושת נוסטלגיה שמעורר העכבר המאויר הופכת אותו לאחד מעמודי התווך הנחשקים ביותר של תרבות הפופ, ולא נראה שמעמדו האייקוני עומד להיפגע בעתיד הקרוב.

 

רוצים להמשיך לעקוב מקרוב אחרי הטרנדים האופנתיים הצטרפו לעמוד האינסטגרם שלנו. חפשו קניון רננים או לחצו כאן

 

צלחת מיקי של פוקס הום

 

זו לא פיג'מה אם זה בלי מיקי -של דלתא

 

קולקציית מוגבלת של מיקי מאוס בפנדורה לכבוד חגיגות 90

 

 

רוצים להמשיך לעקוב מקרוב אחרי הטרנדים האופנתיים הצטרפו לעמוד האינסטגרם שלנו. חפשו קניון רננים או לחצו כאן